2010-02-21
10:30:04

är livet en tävling?

hej just nu fick jag en konstig tanke. är det ända sättet att leva livet en tävling inte mot sig själv utan mot andra? humm jag tror faktiskt det, ända från födseln. den som lär sig att cykla först, prata, men det behöver inte vara individen själv det kan vara mamman till den och tävlar med andra mammor.
hur mycket vi än kämpar att säg tävla mot dej själv, så gör vi det aldrig, är det nått bra? jag tror både och om man vinner som att man får högre poäng en sina kompisar. men om man är på väg att förlora så bakar vi oftast ut och säger jag orkar inte mer, för att inte ta smällen.
det är i vår natur men ändå så svår att greppa. oavsett var vi än kommer i från är det nått som vi gör hela tiden. ska vi komma ut ur det här ? jag tror inte vi kan det det ligger så långt ut ur vår natur att vi inte kan hålla stånd till det.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: