2008-10-06
20:27:30

gotland och dagen

helluuu, jag ska ju berätta om gotland, för igår han jag inte alls, men det började i fredags, jag vaknade mitt i natten av att marica spyde typ, eller jag venne. men sen så vaknade jag igen fast den rätta tiden, och bla bla bla tills tåget då jag och marica kom vid hökarängens Tbanna, så åkte vi till farsta strand och åkte till västerhanninge och byte till nyneståget, där vi passerade krigslida, tungelsta, segersäng och ösmo. lite roliga namn måste jag säga xd, så jag tog kort på dom :D 
haha blev tvungen (a)
efter tåget så kom vi på båten och satt där i typ 3 timmar , *suck* . sen gick jag ner till pappa i terminalen (a) fan vad jag saknat han .. men jag fick se han igen det var det bästa. vi började åka till matbutiken (ICAs aterdags) och marica andvände hennes ica kort, (fett stålt hon var), men vi glömde litte saken så blev vi tvungna ått åka till ännu en ICA för marica kunnde andvända sitt kort igen , men så var vi hemma igen.
pappa hade faktist säddat ^^, hahah det var coolt tyckte jag, men efter det så började vi packa upp, sen så var det mat som var den godaste maten jag smakat, jätte god,

LÖRDAG!
jag vaknade av att pappa duschade och han skulle köpa fralor och BULLAR!! (kanel bullens dag) hahah. men så åt vi sen så åkte vi till stan och köpte mej en tröja ^^ fett skön, ÄLSKAAAR. så ringde jag marie och sen var jag där tills hon skulle äta så gick jag ut och tog det lungt och tog lite bilden på lillklinten,

hihih och sen så åt jag , sen marie som sa att vi skulle på den där festen/film kvällen
jag hade gjort mej i årdning och sen sååkte vi jag var fett nervös :S, så kom jag med en äggformat huvud i den där hjälmen och sen så kom vi fram så kastade vi av hjälmarna och så kom maris kompis bahar, jag kände redan att jag var utanför .. men så kom vi in till "festen" och hennes kompisar var fett gutar!! men jag kom väl överäns med dom senare , vi åkte hem unjifär vid halv 3 , jag somnade på deräkten !

SÖNDAG!
jag vaknade kl halv tio hemma hos marie ville inte väcka henne när jag åkte hem för jag ville täffa pappa, liksom jag kom på att det är han jag kommer ner för inte marie i stort sätt men hon också, men pappa är ju min pappa, vi började åka till terminalen kl halv 4 för in tjeckningen , för båtarna var försenade , så jag fick lämna pappa nästan grått fårdigochsen veta att båten inte hade komit förän halv 5 så började jag gråta.. fan alltså jag ville ut till pappa säga hejdå i minst 5 minuter till men nej säger fan käringen i luckan ,,, jag var helt förkråssad ville ut ! ville till pappa ! men nej det får man inte för det är stand by .. jävla fitta ! men så ringde jag han och han svarade och jag blev glad,
sen när vui kom på båten så satt vi i fören , JIPPIII, men så var det "VARG" som film den var SJUKT DÅLIG !! och inte bara att båten var försenad utan att det åxå kom en och en halv timme för sent !! åååh jag dampade!!
men så kom vi fram och mamma hade varit i terminalen i 5 timmar bara för hon inte ville åka i mörkret, synd. så kom jag hem igen ...

IDAG måndag,
jag vaknade sen skola och mer är historia, hahah
Postat av: Mariie

HAHAH, du träffa 4 av mina vänner från gotland, linda..:P de va ju bara en filmkväll inte fest, jag är 08 så asså du vet ju egentligen inte alls hur en "äkta gotlänning" är x) jamenar du snacka ju knappt med dom heller snuttan:)

2009-11-12 | 16:09:22
URL: http://baramariie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: