2011-02-14
14:14:15

jag tror fortfarande på kärleken

Hejsan, jag tänkte bara berätta att jag inte är helt okänslig för kärleken emellan två personer.

Jag har sett det själv i mina egna ögon och jag tror på det men det är så jävla sällsynt. Dessa två som jag tänker berätta om är två personer som ligger mej väldigt nära hjärtat.

Min syster och hennes pojkvän.

Marica och Anton.

jag gjorde ett tal om dessa två på svenskan förut och tänkte att jag kanske skulle ta upp ett citat ifrån det för det beskriver så bra dem två.

Deras kärlek är inte en blomma som slår ut under en säsong och som inte reser sig upp igen. Utan en pil, ett träd som slår en liten rot och blir sedan större med åren, berör andra med deras rötter och inte bara dem själva

De ovetande som tar en titt på detta träd, ser man en vacker stam med en krona som breder ut sig på ett stort grönt fällt. samlar in solen och ger en glöd på stammen som om trädet kommit från ovan. En gåva till oss som vill se, som vill känna, som vill tro på kärleken

Ingen vet vad kärlek är fröens den ser dej i ögonen, Och jag är mycket glad att ni har hittad den känslan som har förföljt oss i böcker, filmer och låtar.  Och ni ger oss svaret på den svåra frågan Finns denna känslan? ja, den syns framför oss idag, i morgon och för evigt.

6 år tillsammans, lika söta idag som för 6 år sen :) älskar er två


Postat av: Marica

Ååh gumman du kommer hitta din Anton en dag :) det är jag säker på! <3

2011-02-14 | 15:05:40
Postat av: pau

fint inlägg linda:) håller med dig , deras kärlek får en att tro på kärleken !

2011-02-17 | 11:42:54
Postat av: pau

fint inlägg linda:) håller med dig , deras kärlek får en att tro på kärleken !

2011-02-17 | 11:43:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: