2011-01-05
23:22:25

ännu en kväll

Jag sitter uppe, de kändes förut som ett val nu är de inte de längre.
Ligger i sängen och tänker på allting som kan gå fel. När man var själv hade man kontrolen och kan byta kanal när jag vill, känna att jag är den som styr mina tankar. Att om man gjorde ett misstag var de bara jag som fick betala för de.
Allt blir mycket mer komplicerat när man är två. Ligger på nätterna och undrar vad är de som går i hans huvud ikväll, Är jag med där? Tänker han på mej lika mycket som jag tänker på han? Börjar han tröttna? Börjar jag bli för girig? alla dessa tankar varje kväll. Jag skulle betala allt för att vara där inatt ... höra hans andetag, känna tryggheten, värmen som strålar ifrån oss båda. Få svar på dessa frågor.
Jag gillar inte just den här delen att vara två, att man aldrig kan veta vad som pågår i hans huvud. Och om man är ensam att tycka, att hans blick har börjat att av ta.
Jag älskar han men rädslan ligger under ytan och kokar förfull fart

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: